وبلاگ دانش آموزی پیونه سرداریان

دانش آموز کلاس ششم دبستان دخترانه ی تونیان

وبلاگ دانش آموزی پیونه سرداریان

دانش آموز کلاس ششم دبستان دخترانه ی تونیان

در این وبلاگ پروژه های دانش آموزی خود را قرار خواهم داد

آخرین مطالب

ماشین

ماشین به ابزاری گفته می‌شود که از یک یا چند قطعه تشکیل شده و تکمیل‌کننده و یا جاماشین‌ها از منابع انرژی شیمیایی، مکانیکی، هسته‌ای، گرمایی و الکتریکی تغذیه کرده و انرژی دریافتی را صرف انجام فرایند از پیش تعیین شده برای دستیابی به هدف مشخص می‌کنند. گسترهٔ ماشین‌ها بسیار وسیع است و از یک پیچ تا یک هواپیما را در بر می‌گیرد. ماشین‌ها به دو گروه اصلی ماشین‌های ساده و ماشین‌های پیچیده تقسیم می‌شوند. سطح شیب‌دار، چرخ و محور، اهرم، قرقره، گوه و پیچ در دستهٔ ماشین‌های ساده قرار می‌گیرند و سایر ماشین‌ها، همگی پیچیده‌اند. ماشین‌های پیچیده از کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از ماشین‌های ساده به وجود می‌آیند.

شکوفایی ماشین‌های جدید و پیشرفته در قرن هجدهم زندگی انسان‌ها متحول شد. با اختراع ماشین‌های جدید در این دوران ظرفیت تولید کارخانه‌ها و همچنین حمل و نقل افزایش چشم‌گیری داشت. از اختراع ماشین ریسندگی و ماشین نساجی به عنوان نقطهٔ آغاز انقلاب صنعتی و از اختراع ماشین بخاربا عنوان نقطهٔ عطف انقلاب صنعتی یاد می‌شود.

ماشین


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی